13 januari 2009

Forsta redovisningen

Sitter i skolans datorsal nu och forsoker fa mina laxor gjorda, men vad ar egentligen skillnaden pa efficiently och effectivnes? Och vilket foretag hade du valt att placera dina pengar i, det som var mest efficient eller effecive? Hmm...

Idag hade jag min forsta muntliga redovisning. Inte sa svart, en Power point presentation om mig sjalv pa fyra sidor. O 2 min prat. Pratade kanske i 30s men hade en nedrans snygg powerpoint:) Haha.

Pa skolgarden spelas det varje dag musik fran hogtalarna och det ar folk over allt. Det ar faktiskt valdigt mkt precis som pa film.

En kille pa min computer lektion idag papekade att det var mycket socker i min smoothie (som for ovrigt var valdigt acklig). Pa framsidan stod det No sugar added men pa innehallsforteckningen visade sig vara en hel del. Nej jag dricker inte sant sager han, sa mycket socker, detta ar min frukost idag: sager han. Och sa tar han fram varsta bullen full med glasyr pa toppen och fylld med cream cheese. HAHA!!
Igar satt jag o lunchade med en annan grabb och han hade valdigt mycket asikter om vad man skulle ata o inte ata. For mkt fett, farlig mat, blir magsjuk av det osv osv. men aven har brister amerikanarens tro om o vara nyttig da han avslutar sin maltid med en pase chips. Det var inte forran jag sa till honom att de dar chipsen nog inte heller var sa bra som han la ner pasen igen:)

Jaja, detta land och dessa amerikanare slutar aldrig forvana.

I helgen ska jag tavla. 400m och 4*400m. Ska bli kul. Dock har jag traningsvark i hela min kropp och sarskilt i form kan jag inte direkt pasta att jag ar men det ska anda bli kul o se hur jag ligger.

Tipp topp!

9 kommentarer:

Lisa Enckell sa...

Haha! Vad glad jag blir av att läsa din blogg! Det verkar som att det händer saker precis hela tiden. Sjukt kul med campen! Låter som att du är med i en amerikans film hela tiden.

Men jag blir nästan lite orolig när jag läser om hur hårt du tränar...

Drömde förresten om dej inatt, och om mamma, mormor och några till i släkten, men det var en rätt hemsk dröm...akta dig för bilar.

Jag lämnade in min uppsats igår, gaaah nervöst. Får betyget om ca 2 veckor...Ska börja packa nu, vi åker till London nästa söndag och sen åker jag den 29e till manchester.

Grymt att du klarade redovisningen så bra, känns det bra med engelskan?

Puss, kram!!! Jag tänker på dig ofta!!!

Anonym sa...

Hej gumman... Japp fredag kan jag kl 19.00 svensk tid... jag är inne! ohh lycka till tusen gånger på tvlingen.. skit kul med 4*400 staffet!! Det kommer bli skit bra..."som sagt ska det ta dig, får de jädrar i det springa fort"=) Men då pratar vi på fre=) YEY!! ha det bra tills dess. Och du.. du ska nog inte tänka för mkt på maten, det är VIKTIGT att du äter... annars kommer jag ner där personligen och spöar skiten ur dig!
see ya=) puss Emma

. sa...

Bra Beis! Fan hade varit nervös att redovisa.. haha.. HUr känns egenlskan? oj, va fel stavat. har lite brådis. kollar på The Guru, på 3an! =) älskar den..

Lycka till på tävlingen!! Jag ska hålla tummarna. TYvärr kan jag inte komma till Emma på fredag och prata md dig samtidigt, och som du vet så har jag ej skype på den svenska datan. så jag hör av mig när jag är i dk!! Kasnke imonr!!

Anonym sa...

Hej vännen. Försökte ringa dig på skype idag men har inte riktig koll på din tid over there... När är det lättast, svensk tid, att nå dig? Kul att läsa om dig och dina strapatser. Kommer att följa dig. Har just avslutat mina två första arbetsdagar på Commersen, det är jättekul!
Vi håller kontakten
Kram
Faster T

Mia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Jag håller med min kära syster Lisa, det är verkligen kul att läsa din blogg! men ta det lugnt med träningen din kropp är inte van vid den pressen ännu så du måste ta det lite lugnt och låta din kropp komma in i rätt rytm!
Håller även med om det där med maten! det är bättre att äta massa socker och fet än inget alls!
Jag ser fram emot fredag då vi ska snacka lite :P
Och imorgon ska jag tillbaka till läkaren med mitt ben, det ska nog snart gå över :P
hoppas du trivs och sakna mig inte för mycket ;) Puss puss

Mia sa...

Tjena Bea!
Du har säkert redan löst ditt problem, om inte så får du här lite engelska-tydning; efficiently betyder effektivt och effectivness är samma som effektivitet. Jag hade nog valt att placera mina pengar(om jag hade några :-)i det företag som var mest efficiently....

Hälsningar från en som ständigt försöker att fylla på sina kunskaper i det engelska språket.

PS. Lycka till på tävlingen i helgen, men vi "hörs" kanske innan dess.
/VBM

Unknown sa...

ja jag får väl ta o försöka ta det lite lugnt med träningen men de puschar en rätt hårt så¨det är inte så lätt. Vi har börjat med en skitjobbig magövning som vi ska göra efter varje pass, om jag inte får rutor efter detta så kommer jag aldrig få det;) ska lära er den i sommar sen, kalasbra men göö jobbig!

Anonym sa...

Aaaahhh det later som du har det underbart hjarat!!!!! Det ar andra gangen jag laser din blogg och nastan lipar (haha och vem ar det som ar otroligt kanslig av sig? ;) ...) Men jag blir lite besviken for den uteblivande cheerleader-kariaren ;) Du hade sopat mattan med dem alla!
Hoppas du har det fortsatt jattebra sa dimper det snart ner ett mail till dig, om du nu kollar den?... ;)
En massa varme (verkar du behova ;)..) fran mig i Loas och tusen harda kramar!!!!
/Andrea