30 oktober 2011

Stoppad av konstapeln

Det vi aldrig trodde skulle hända, det som för alla var otänkbart och bortom alla ramar, det hände igår. Beatrice Enckell blev stoppad av farbror polis. När jag såg blåljusen bakom mig så bytte jag fil så farbror polis kunde köra förbi, men farbror polis följde efter mig och jag insåg snabbt att det var mig han var ute efter. Det arbetades fort där uppe. Vad sjutton ska jag göra, vad gjorde jag för fel, hur fort körde jag? Okej, två terminer sen, retorik, jag läste en bok, ett kapitel var "how to persuade a cop"-hur man kan övertala en poils, tänk snabbt, vad stod det, hur gör man ? Ficklampa i ögonen, jag stänger av radion...ooh..jag hoppas han kan se att jag har halsfluss och har legat sjuk i två dagar- Det är SYND om mig!! , "do you know why I stopped you"...va nej, jag trodde ju att du var på jakt efter någon annan..: "you passed a car in a non passing lane"....- nemen du skojar...han körde ju göö långsamt jag var ju bara tvungen att köra om, och ja, jag såg att det var massa gula linjer, men det var ju inte direkt en salig massa trafik...nej det var inte vad jag sa, men vad jag tänkte... jag använde tipsen från boken, få medlidande och få polisen att tro att du var tvingad till din handling..

"the car behind was driving soo fast and he came up so close to me...."

körkort och registreringsbevis tack!
Ett ögonlock.
fem minuter senare
miss, jag kommer inte att ge dig någon böter för den här gången, du får en varning, om något liknande händer igen, kör in till sidan, det finns många glaningar här i stan. Ha en trevlig kväll.
....eeeh....thank you so much sir.

puuuha... Det funkade!
haha..Mia, detta är sheriffen som ville ha ditt nummer!!
Kommer du ihåg?!

Inga kommentarer: