06 april 2010

hej alla smarta människor!! -Vad hade ni gjort??

Problemet är följande...

En man på jobbet, south west airport, har ett prutt-problem...hans kolleger står inte ut med att vara i hans närhet för det stinker nåt så otroligt. Hans chef har pratat med honom en gång och han har då berättat att han har ett problem och har gått till en läkare för medecin. Uppenbarligen har det inte lett till något vidare bra resultat då de anställda fortsätter att klaga på deras stinkande kollega. Det är helt enkelt för mycket.

Hur, som HR-konsulent, hantera man en situation som denna?! Några förslag?! Mia kanske?

Ja, detta är då ett case i min HR-klass som jag ska adressera och presentera för klassen. Har mina tankar men skulle uppskatta lite synvinklar och kommentarer!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att man skal åberopa miljlagstiftningen - om det finns någon sådan i USA och sedan gå till Skyddsombudet - om det finns någon sådan i USA och slutligen gå till pruttarens fack - om det finns något sådant i USA och sedan helt enkelt ge honom ultimatum - sluta prutta eller sluta jobba
papps

Lisa Enckell sa...

hahaha! Komiskt case. Sjukt kul. Vet i katten vad jag hade gjort. Men det känns ju spontant som att han kanske kan ta en tjänst utomhus? de där som vinkar in planen eller hjälper till med bagaget?? Eller sitta ensam någonstans...

Jag vet i sjöen. Hjälpt honom att lösa problemet kanske med mer medicinsk hjälp och ändra kosten.

Vad har du själv för tankar BeaFIS??

puss puss!!

Unknown sa...

Ja ni, det är ett komplicerat fall..haha..ni vet i USA finns ju en massa lagar..o pruttgubben här är troligtvis skyddad av Age and Discrimantion law act XXXX eller vad den nu heter..så man kan ju inte hitta på för mkt..gillar dock ditt förslag pappa..med pruttligans fack. Kanske kan införskaffa ett sådant o sen skicka honom dit??

Jjaja..jag får forska vidare..kommer med en lösning snart..