21 februari 2010

CinnaBerry Bea Surprise

Gjorde min egna lilla kaka/bröd idag!
Och jag lyckades. Det blev supergott...

Lätt var det med! Så här är mitt recept..på en höft...använder inte alltid dessa fiffiga mätsaker...deciliter-mått finns ju inte här .. använder cups, allt blir så mycket extra matte-jobb om jag ska omvandla o hålla på..så jag kör helt enkelt på känslan!

Mjöl (<4dl), socker (1,5), bakpulver (1tsp) 2 ägg, olja (1dl) salt, kanel (mycket!!) honey (lite efter smak o tycke) torkade tranbär, russin, solrosfrön, nötter...(jag tog allt jag hade hemma, vilket var en nötmix och tranbär!!) o ja, aprikos marmelad eller nåt liknanade...

blanda torra ingredienser. Vispa samman ägg, honung, olja, och socker. Blanda ihopa allt. Släng i de torkade bären, nötterna och marmeladen. Bred ut  nån typ av form..kör in i ugnen ca 40 min, 350 F hade ja..vet inte vad det är i C, ca 150-200 skulle ja tro..

yammi...!

2 kommentarer:

Krizzy sa...

yumm! but you know what's yummier?! steak n' shake =)

Unknown sa...

yeah...i would love to go..but, u know, i dont have any money, cuz some idiot has been and steak and shakin' w it...

lol, we'll have to go a day soon