03 december 2009

Vill ha kyla o adventsljusstake



Körde förbi ett vilaområde häromdagen, liksom hela huset klätt i ljusslingor av alla dess färger. En snögubbe i trägården, brevid ett palmträd. Jag hade fönstret nerrullat, satt i kortärmat och shorts, jullåtar på radion. Det går inte ihop. Det känns hel knas. Ni är väl många som nu önskar att ni var där jag var, i värme o sol..men jag ska säga er att det är konstigt. Det är jättekonstigt. Och erkänn. Är det inte helt underbart mysigt o va i kära Sverige i December månad. Så mycket mys hela tiden. Julbak, julpynt, julstäd, lite mer bak, god mat, adventsljusstakar o levande ljus...oohhh..jag vill jag vill jag vill me...har inte en enda julpryl i min lägenhet.

Nästa år kommer jag hem!! Det lovar ja!

5 kommentarer:

Natalie sa...

Vi som skulle överträffa oss själva genom att INTE bränna våra pepparkakor och göra ett hus som INTE stod snett och vingligt i år. Men du är inte här =(

wickan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
wickan sa...

Nämen Bea då, att du skulle sakna den blöta och kalla sverige-december så mycket, det var värst. Själv så tycker jag att det är mysigt först när snön kommer så det lyser upp lite. Men jag tror faktiskt att det är lite svårt att få "rätt" feelings vid juletid då man befinner sig i värmen bland palmer och pooler, när dina referenser till julen är kyla, snö och mys. Det bästa är nog att ta in den känslan och upplevelsen som du förknippar med Florida och leva i den just nu. Jular i sverige kommer du får många i framtiden.
Kramisar VBM

Unknown sa...

jag vet nattis!! men kan vi inte ha en juldag i sommar??!! när jag kommer hem?? eller blir det helt knas??

Hahah..jo tack mia, jag får väl göra så!!!

idag har jag ialf köpt en jul-kökshandduk och en liten ren!!

Natalie sa...

Klart att vi kan ha en bakdag i sommar! Inget är för knas för oss :D Längtar redan. Haha