11 november 2009

The Veterans' Day

Idag är vi lediga "in honor of the Veterans". Alltså alla de som någon gång hjälpt landet i krig eller liknande. Ställt upp för Amerika helt enkelt. Ja, vad kan man säga, det är inte bara svenskar som hittar anledningar till ledighet!! Inte för att jag inte tycker att de är värda att hedras, för det gör jag, det är något väldigt stort och modigt de gör, men att hela befolkningen ska vara lediga för hedra?! Jag blir väldigt klyven här. Diskuterade det med min rumskompis, som absolut tycker att vi ska vara lediga. HOn menar på att om man jobbar idag så är det som ett bevis på att man inte bryr sig och inte vill hedra. Medans jag då kan tycka at det måste finnas ett bättre sätt. Inte för att jag har något emot holidays, jag menar jag hade en underbar dag idag, men jag skulle vilja ifrågasätta detta ledighetshysteri som råder. Jobba för sjutton!! Det är ju då vi växer. Och vill man hedra, gör något tillsammans, ha lektioner relaterade till den aktuella dagen, seminarier osv. PÅ arbetsplatsen; informera, donera, annonsera. Tycker nog det finns en hel del dagar vi kan ta så mycket mer vara på och göra till något bättre!

Vilket fall: Min dag har varit bra. Började med träning klockan åtta i morse och jag sprang 10st 300m:ingar, efter det var det gymmet som gällde. 10.30 var jag nog iväg från skolan igen. Hem för dusch, lite frukost och sen wips iväg igen till "the mansion". Ja vi kallar det så, ni vet det där fantastiska huset, med båt, jetski, pool..o ja allt det där..ja dit åkte jag ialf..o ut på båten! o så wakeboarding och det är så himla kul!! det måste jag säga.,.får ta detta som lite kompensation för att jag inte åkt skidor på evigheter..även om jag längtar otroligt mycket tills nästa gång jag står i backen.

Min lunch idag bestod av chips och cookies..hörde en liten varningsklocka där några gånger..ahhh jaja åt spagehetti och köttfärssås när jag kom hem, med KETCHUP på och ketchup på pasta är då i alla fall INTE amerikanskt. :)





(Titta, jag var faktiskt inte helt värdelös idag, skrev nästan ett helt arbete!!, det ni)

1 kommentar:

Lisa Enckell sa...

Syster! Det var ett tag sen jag var här inne och läste. Sorry, ska verkligen skärpa mig! Jodå, career days har vi gott om här också. Jag tycker dock att de mest är ytliga och att det bara är pepsodentleenden och så..du vet. Men det är klart, det kan ju vara bra att få höra lite om olika företag som man faktiskt inte känner till. Men det kan lätt bli en lite röv-slickar-stämning när alla studenter studsar omkring och ska smöra för arbetsgivarna, som oftast är tidigare studenter som fortfarande tycker det är kul att festa med studenter...

Jaja, du, skype snart? Vi måste ju bestämma oss om Miami!

Love u!