24 september 2009

nu är det bevisat..vi är smartare!!

nu har jag det svart på vitt...bevisen är klara och det finns inget att diskutera...ja det skulle väl va om jag är otroligt klipsk..men jag vet att det inte är många som håller med mig på den punkten därför måste väl bevisen vara nog så klara..

nu babblar jag väl lite väl mycket o ni fattar säker inte ett dugg..haha...jaja..jo ska säga. En av mina kurser jag läser heter Managerial Accounting och jag visste inte riktigt om det men för att läsa den kursen ska man vara en Junior. Jag är freshmen (1:a året) och junior blir jag först år tre. vilket innebär att kursen borde vara lite svårare för mig att förstå o att den kräver lite mer erfarenhet och utbildning ä vad en freshman har. Då kommer vi till beviset..vi hade vårt första prov i förra veckan och jag, freshman Beatrice Enckell hade bäst i klassen. Och nu är det alltså bara o dra slutsatsen att Amerikanare är inte lika klipska som vi!!! go sweden och bra utbildning!!

3 kommentarer:

Mia sa...

Härligt att läsa Bea! Du är beviset för vad jag alltid har sagt men ingen har trott på; vi svenskar är både smartare och snyggare och är man dessutom blondin, så har man mycket roligare, eller hur?
Man jag bör väl nämna i sammanhanget att vi samtidigt är aningen tankspridda. Du måste vara mer uppmärksam när du kör bil, det kunde som sagt ha gått riktigt illa! För egen del så har jag i veckan låtit bilen gå som den brukar, dvs i full fart framåt utan att riktigt ha någon koll.
Efter två års pendling mellan Västervik och Linköping ska man egentligen inte behöva tänka på vägen till jobbet, men i veckan så hade jag helt enkelt mer fokus på att köra om alla bilar som vid Gamleby just svängde av mot L-ing och jag själv insåg så småningom att jag var på väg mot Norrköping.
Några dagar tidigare då vi (familjen Nilsson) begav oss ut på en cykeltur glömde jag helt bort att jag körde min lilla racercykel med fastsatta cykelskor då jag skulle stanna och satt liksom fast, varpå jag både höll på att köra in i en lyktstolpe samtidigt som jag va ytterst nära att välta. Min ursäkt då va att de andra i familjen inte cyklade i led, för det var ju inte mitt fel....
Men mest tankspridd den här veckan måste ändå mannen (pappan) vara som jag såg komma gåendes mitt inne i stan, pratade i mobilen, iförd de där blå plastskydden man sätter över skorna då man går in på dagis!
Det är väl bara en tidfråga tills jag själv gör entre på jobbet och har glömt att klä på mig, men vad gör det, huvudsaken är att man är smart och snygg, eller hur?
-
Jag längar sååå till då vi ses i jul! I miss you Bea.
VBM

Anonym sa...

Att Mia är ute och cyklar är inget ovanligt - det brukar hon ju. Att du är smartast i klassen är heller inget at förundras över. Det enda jag undrar över är hur Bush kunde bli president och hur USA fortfarande kan påstå att de regerar denna värld. Europe rules and Sweden rules in Europe!

Lisa Enckell sa...

Grymt jobbat Bea! Fast egentligen bevisar det ju bara 1 sak, att du är bäst ;) Och det visste vi ju redan, fast kanske inte att du va så smart. Det kom lite som en överraskning.

Snart, snart ses vi! Då kan vi ju alltid slå våra kloka huvuden ihop så kanske du kan överföra lite smarthet till mig? Jag presterade under mina egna krav på senaste provet.