18 april 2009

pedikyr, manikyr och ett tappat bankkort

igår efter träningen, som jag väl inte riktigt kan kalla någon träning men dock, så begav jag och cassie oss till mallen. Nu är det dags och lyxa till det lite. Vi kryper ner i varsin massagestol och två asiater kommer och tar hand om oss. Med fotpeeling, fot massage, handmassage och så lite nagelvård så ska man inte klaga! Kändes riktigt bra, och inte minst behövligt. Nu har jag röda fina målade tår och fötterna känns nättare än någonsin förr. Sen att asiaten satt och klagade över hon trött hon var och tyckte synd om cassie för att hon fick bo med mig, ja det tror jag är en annan historia.

Så var det där med mitt tappade bankkort. Mitt enda kort med min amerikanska stålar på..arhh.. Så var det. Efter vår lilla lyxstund så hade vi otroligt bråttom, klockan var sju, konserten (en acapella koncert) började klockan sju och det tar minst 20 min att gå dit , med andra ord vi var väldigt sena. Jag hade fullt med saker i mina händer, gav de mitt kort, skrev under, fick tillbaka kortet, la kortet tillsammans med kvittot i bakfickan (hur korkad kan man va?!?!) och sen sprang vi till konserten. Kommer fram, går in bakdörren så ingen ser oss, tar mig på baken och känner att kvittot håller på att ramla ut oj. Tar upp det o slänger det, sätter mig i och lyssnar. Tanken slår mig...hmm...bankkortet?! Är det kvar i bakfickan eller la jag det i plånboken, plånboken tom, fickan ännu "tommare". Shiiiiiit.

Efter mycket om o men så så hittar jag ett nummer till banken, och efter mer om och men så kommer jag fram till kundservice och efter yttligare om och men (jag kunder varken något security nummer, kort nr, eller konotnr, så verifikationen blev ett ltiet problem) men så lyckades kortet bli spärrat och mitt sista köp var på en nagelstudio..puuh!! KOrt igen om fem veckor. Tur att jag har några svenska kort i reserv!

tjop

4 kommentarer:

Mia sa...

Hej Bea! Så cool du är, har läst dina upplevelser och allt som du gör blir bara så, vad ska man säga; Bea-aktigt! Det finns ingen som tar in livet, och lever livet så fulländat, utifrån mitt sätt att se det....
Om jag var ung på nytt så hade jag önskat få leva ditt liv. Go for it! Ser dock fram emot att få träffa dig snart, vi saknar dig såååå.
I kväll har jag suttit på en ute-servering i V-vik och njutit av våren, även om det var lite kalla vindar så var det en skön känsla - våren är här! Sen har jag lyssnat på Lars Demian, nja det var väl sådär, aningen för hög medelålder bland publiken.
För övrigt så ser Wickan fram emot Östersjöfestivalen, hon vill sitta i "tältet" och "hänga" med Bea".... Så det där med tivoli och spöktåg kan vi glömma nu, det är annat som lockar. Ha de gott!
Kram VBM & VBK

Unknown sa...

Hej Mia!
Ja, jag har liksom bestämt mig för att ta vara på livet och leva det fullt ut och med den inställningen så tar man helt andra beslut än vad man tidigare gjort och det är liksom mycket roligare!! Jag ser fram emot sommaren och få träffa er. Dessvärre kommer jag jobba under östersjöfestivalen-mån-fre men det är bara på dagen och sen hela helgen och alla kvällar är jag fri. Härligt att Wickan ska "hänga" med mig låter som hon börjar fatta vad festivalen verkligen handlar om..haha.. ha det underbart och hälsa Wickan så mycket!

Tenckell sa...

Hej going... Typiskt Bea-kort-kris. men du är som Steffie, landar alltid på fötterna...
Allt väl här, Solen bara illskiner och har gjort så i två veckor, väldans osvenkst, men härligt. Kul att följa dina strapatser, ser fram emot att träffa dig. Kommer du till Cibbes student?
Kram
Moster T

Anonym sa...

Så kan man fråga vem som är Moster T? Nåja det rör på sig i alla möjliga hörn av världen. Vi är nog lite snurriga allihop. Bastun igår var skön med många dopp i Östersjön. Därefter blev det fisk hos Camilla och eftersnack hos Guran med en Uggla som tänker göra om Carlshamn till sin egen revyarena.
Det blir nog bra!
Nu håller jag tummarna för dagens och morgondagens tävlingar. Alla fester till trots är det väl ändå därfövr du är där - eller är jag bara en tråkig farsa nu?
Måla en nagel till och gör det du känner mest för. Vi litar på dig och längtar!