26 mars 2009

vill sova......

Sitter just nu i klassrummet och lyssnar pa en tanta prata om computer technology, rena grekiskan for mig, jag forsoker anteckna men det ar ju svart o anteckna det man inte forstar. Dessutom sa viskar hon o forklarar endast lite kort om varenda powerpoint bild som hon har. Ja som sagt, jag ar utrakad. Det faktum att jag sovit omkring 4 timmar i natt gor inte saken battre. En irreterande hosta har kommit till mig o jag ar inne pa fjarde nattten sittandes i soffan ute i vardagsrummet for att inte vacka min rumskompis. blir nog lakaren senare idag, bronkitis ar deras teori...

Idag aker jag till Atlanta, ska bli kul. Manga olika grenar. Ska forsoka halle er uppdaterade om hur det gar. JAg menar ni vill val veta hurjag gor i hojdhopp?? Eller varfor inte 4*100m hack?? hahaa..

Ska ju beratta for er...i sondags var jag i nagot som kallas Modex, en kvallsgudtjanst, typ bara college studenter, liveband som spelade riktigt bra musik och en pastor som inte talade om Marias liv utan mer om vad som hander i dagens samhalle och hur vi kan gora for att hantera alla problem pa ett vettigt satt. Det ar skillnad pa att vara kristen och kristen, jag maste saga at jag gillar det mer i detta land. Liksom en starkare gemenskap och ett battre budskap. Sen kan jag inte halla med om allt som pastorn sa, tyckte liksom han tackade Gud for allt och inte kunde ge sig sjalv nagon berom. Man far inte glomma bort att klappa sig sjalv pa axeln ibland.


Nu ska jag agna lite uppmarksamhet till min larare.

ship

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Bea!
Vår dator pajjade i söndags så det har varit lite knasigt här. Det blir ju ingen som helst kontakt med övriga världen. Göte hann att fixa en ny dator innan han åkte till Spanien för att spela golf.
Men mailen funkar inte och jag har varit så oroligt för mitt bokföringsprogram som jag inte hade gjort backup på!!!
Vilket häftigt liv du lever men du måste vara lite rädd om dig också!
Hoppas hostan går över så du kan ge järnet i Atlanta. Annars är allt bra men jag längtar tillbaka till värmen för här har varit ett riktigt skitväder den senaste tiden. Puss och kram från mormor som tänker på dig och lycka till.
Morfar hälsar från 22 graders värme i Malaga.

My sa...

Hej Bea
ja du lever verkligen ett spännande liv!! kul
Det var väl tur att pastorn inte berättade om "Marias liv" hi,hi
lycka till i Atlanta
många kramar faster MY