22 januari 2009

en vanlig vecka

En typisk vecka har i USA ser ofta ut foljande:

7.05 uppstigning

7.20 frukost (oatmeal med frukt och notter!!)

8.00 klass startar

11.30 (13.00 man, ons) Lunch

15.00 traning

19.00 Middag

23.00 Sangen!!



efter skolan ar det hem till dormen for att byta om som galler, ibland in pa datorn och borjar prata for lange med nagon, far rusa till traningen och sa borjar vi trana kl 15. efter traning ater vi oftast pa campus, en buffe med massa oliak ratter, allt fran hamburgare, wraps och pommes till kyckling, sallad och glass. Darefter har man alltid suttit for lange o snackat skit sa da ar det upp till rummet som galler och borja plugga plugga plugga. For hoppningsvis ar man i sang innan 22.30 men 23.00 ar mer vanligt.



I helgen ar det ingen tavling sa vi far se vad vi ska hitta pa. Jag hoppas sa pa att varmen snart kommer tillbaka. Idag har jag skinnhandskarna pa och pa morgonen ar det nastan minusgrader, brrrr. Det ar lite svart att trana teknik nar det ar sa kallt.



I helgen hade vi nagorlunda fint vader och har ar en bild fran nar vi spelade volleyboll nere pa stranden. (jag tittade mest pa, shit va dalig jag ar

...haha)





15 februari kommer mormor och morfar hit! det ska bli himla kul! Och den 16 Mars kommer Lisa (malmolisa!), Vuk och Danni och det ska ocksa bli super!
forhoppningsvis vantar varmen pa er!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Passa dig så att du inte äter för mycket.
De sa på radion precis att din kompis kille flyttar hem från Danmark för att spela fotboll i Sverige.
papps

Unknown sa...

Hej!
Jag håller med pappa ät inte för mycket ;P
Värmen kommer snart bea du kan vara lugn..
Jag hittade nyss ett mastercard i en nordea väska här hemma där det står Beatrice Enckell på... Vad gör vi åt detta ;)
Puss på dig!

Unknown sa...

Gjorde du?!? är det sparbanken?? Skit va ni ska ha synpunkter på vad jag äter, kolla på era egna magar först innan ni börjar hacka på min. Är det några som ska tänka på vad de äter så är det väl ni?!?!!

Jag vet Pode ska spela i trelle nu, SÅ himla gött, nu får äntligen lisa flytta hem till malmö igen:)

My sa...

Hej Bea
ha,ha där fick pappa så han blev tyst!! ja du kan nog äta (vad som helst)hur mycket som helst ,så mycket som du rör dig!!!
vad kul att du får besök av mormor och morfar.
farmor hälsar jättemycket till dig
ha en trevlig helg
kram på dig
faster MY

. sa...

OOH sol och lite naket :) ser gött ut!! härligt att se att den 16 mars kommer jaaaaaag. wiie.
plugga nu på gumman! och du e kas på att kommentera i bloggen, tycker det är kul att läsa juueeh :) kiss

Anonym sa...

Eh, Öh jag menar jag skojade lite med tanke på vad du berättade om din kosthållning. Själv äter och dricker jag alldeles för myclket alltid men just nu förbereder mamma och jag en bilresa till Lisa och Hans för att säga farväl till dem.
'Nästa vecka har vi ett barn i Florida ett i Manchester och ett i Val Torens.
Själva har vi fullt upp med nästa tidning.
Var det någon som sa orättvist???
papps

Unknown sa...

Haha!! Ja jo pappa jag gissade att det mest var menat som ett skämt, men jag kände bara för o ge tillbaka lite:P tihi! hmm, ja ni har uppfostat oss fel helt enkelt, här åker vi ut i världen och har hur kul som hels o så lämnar vi våra stackars päron hemma för o slita, sorry, jag borde ha lärt mig annat, det gäller ju o va hemma o ta hand om dem?!?!
Jag ska njuta för er också, var så säker:)

Anonym sa...

Hej vännen!!
vad kul att höra att allt är bra med dig och att du trivs!! Det måste vara underbart att träna där borta i det härliga vädret. Här är allt bara bra. Jag träffade Lisa här i Gbg för någon helg sedan, det var riktigt kul! Ta hand om dig. Många kramar från kusin vitamin

. sa...

Jag hoppas du har rätt baby! Både 60 (imonr) och 200 på söndag. Mår bättre nu sån tur är..
Ah nej, fan va kul. Hade jag oxå velat. ha det så mysigt stumpan ;) ;) ;) Kiss!!!

Mia sa...

Hej Bea!
Ser ut som att du har kommit in i ditt nya liv på ett alldeles utmärkt sätt, och att du verkar omtyckt av dina nya vänner - fattas annat, en så underbar tjej som du är!! Om de är dumma mot dig så ska de få med mig och göra....
Jag är så imponerad av att du klarar engelskan så bra, själv sitter jag fn och knegar med en text som ska publiceras på vår hem-sida, och det går inte alls bra.
För övrigt så håller vi igång som vanligt Wickan och jag. Wickan har haft dans-uppvisning för sin klass med några låtar ur High School Musical, hon är så duktigt. Hon läser din blogg varje dag, för övrigt.
Och jag tränar för fullt med de mag-övningar som du gav mig. Men...när kommer tvättbrädan?? Min mage (hela jag för den delen) både känns och ser ut som en svullen semla, tur att det är några månader kvar till beach 2009, eller så får jag hoppas på en regnig sommar.
Många kramar från VBM

Unknown sa...

haha mia då, en semla, du, knappast!! Kul med Wickan och dansuppvisning. Wickan, du får ta och lära mig danserna sen så vi kan uppträda i sommar! Hur går det i skolan? Är det kul?
Jobba på mia den där texten till hemsidan blir nog bra ska du se. Nu ska jag skriva ett inlägg till för jag har precis kommit hem från en galen campinghelg!! Puss o kram!