Published with Blogger-droid v1.7.4
17 september 2011
Pluggdags!
Förmiddag och plugg. Så får det väl bli om man nu ska spendera resten av helgen i Tampa med tail gaiting och konsert. Ikväll är det dags för journey!
15 september 2011
Vinkväll med brudarna

Onsdagslyx är aldrig fel. Mina rums-kompisar är på resande fot och jag är hemma själv några dagar. Tacka vet jag vännerna mina som bestämmer sig för att ha ost-o- vinkväll hos mig!
(måste tillägg: vår vice president i SGA bestämde sig för att läsa min blogg idag, och för er som inte ha provat på google translate än så kan jag berätta att det är absolut värdelöst till mitt bloggande, engelskan går liksom inte alls ihopa!! Så jag vet inte vilket tillfälle som var värst, antingen när "min nya frilla" översattes till "min nya älskarinna" eller när han läste inlägget om lägret som han arrangerat med SGA där jag klagar på quote enligt google translate "fat American food" och "I hate Khakis".... )
Published with Blogger-droid v1.7.4
14 september 2011
08 september 2011
två dagar, två cermonier, två utmärkelser!
![]() |
| Under vår årliga välkomstmiddag så uppmärksammades jag igen för min utmärkelse till Champion of Character och fick samtidigt mottaga mitt diplom. |
![]() |
| Jag och mina "hus-kompisar" - Vi kallar oss "The Bee's" (Bjorg, Brianna, Beatrice) Bilden är tagen under välkomstmiddagen! |
![]() |
| Kan ju slänga in en liten bild på min ny frilla. Går inte att se så mycket men dock..! |
Published with Blogger-droid v1.6.9
så var det igång igen, det där schemalagda livet!
I slutet av förra terminen bestämde jag mig för att läsa en extra kurs denna termin så att jag skulle komma ifatt lite. Men ärligt talat.. vem vill stressa sönder sig sitt sista år i College?! Nej inte jag i alla fall. Det blir till att ha lite "credits" kvar efter min graduation som jag får fylla ut med ett internship istället. Känns bra. Jag kommer ha fullt upp ändå, har på något vis lyckats bli involverad i alla möjliga hörn detta år.. Team captain, Marketing Chair, Athletic Liason..sen har jag ju träningen och alla mina andra kurser med förstås.
![]() |
| San Diego, CA |
Bokade en resa till Tucson, Arizona igår. Tänkte att jag skulle passa på att resa lite nu mitt sista år.! Ska bli kul. Kanske att vi hinner med en biltripp till San Diego när vi är där. Då hade jag blivit så där glad i hela kroppen :)
![]() |
| Tucson, AZ |
31 augusti 2011
orkan säsongen är här

Irene drog lite fint förbi Floridas kust och vi var lyckliga att den höll sig ute i havet. Men visst fick vi smaka på den friska vinden. Jo då, stranden och havet var en helt annan upplevelse än vad det brukar vara. ni som varit här vet hur bred stranden är. Hela stranden var översvämmad!! Vågorna var gigantiska och vinden var häftig. Inte helt fel faktiskt, så länge den håller sig på avstånd:)
Published with Blogger-droid v1.6.9
in the pamphlet for the women's center

För ett bra tag sedan grabbade fotografen tag i mig och undrade om jag kunde ställa upp på en bild. Javisst sa jag men glömde liksom lite lätt bort att fråga vad det var för. Jo de berättade det säkert, men det fick inte riktigt plats i mitt minne, och det var därför en liten chock när jag idag fann denna brochyr i receptionen. !!
Published with Blogger-droid v1.6.9
23 augusti 2011
Alla älskar Khaki...utom jag!
Helgen spenderades i mitten av ingenstans, och sen lite till vänster. Där bodde vi i stugor där dörren till toaletten bestod av ett duschdrapperi. Maten som serverades var så delikat som tjock amerikansk Ostpizza, friterad kyckling, macoroni & cheese, feta majonässallader, bacon, korv...m.m. Min diet på inget bröd och ingen ost gick raka vägen åt skogen. Men gissa vad, jag överlevde, och jag fick dessutom lära mig några av namnen på de jag nu kommer jobba med under året (i SGA-elevråd).
Varje tisdag har vi möte och det är det dress code som gäller. Visst, tenniströjan som vi fått är inte helt fel, ser proffsig och något elegant ut. Men byxorna som går till- HJÄLP!!! - wear with khaki pants only. No no... Någon motta får det var. Jag tycker inte om Amerikanska Kaki-byxor så enkelt är det bara. Det är bland det fulaste plagget jag vet. Här verkar det dock var en standard när folk ska klä sig lika och något professionellt. Det ska väl läggas till att det visst finns en något snyggare modell av kakis som faktiskt inte alls går att klaga på, dessvärre så finns inget av det här i Daytona Beach.

Nu är de köpta i alla fall. Och för att inte bli allt för förstörd när jag betalade (för vem vill lägga pengar på något de inte tycker om?!) så köpte jag mig en bedårande söt klänning också :) Ja. För så fungerar jag. Ska det va så ska det va, men då ger jag allt igen! Hah.
18 augusti 2011
mitt nya hus!
![]() |
| Husen är identiska invändigt som utvändigt (förutom färg och möbler förstås), ett till semesterfolk och ett till oss! Vårt i grönt. |
Då var man inflyttad i den nya lyan. Det tog ett tag innan jag fick tag på mina fotbollsspelande rumskamrater. Fick fördröja tiden med ett dopp i havet och en promenad längs stranden innan jag äntligen fick sätta fötterna på vår dörrmatta. Och vilket jobb tjejerna har gjort! Huset är helt fantastikt! Inredning känns väldigt hemtrevlig och mysig. Här kommer jag att trivas, så enkelt är det bara :)
Mina väskor är i stort sätt upppackade och jag har börjat få ordning på inredningen även i mitt rum. Känns bra. Annat kan man inte säga. Floridavädret är med oss även denna sommar. Varmt, kvavt, och blixter och dunder på kvällen. Så som det ska vara med andra ord.
Published with Blogger-droid v1.6.9
17 augusti 2011
På väg, fast med dröjsmål i Kanada
Sprintandes genom flyplatsen i Toronto kunde inte hjälpa en halvtimmes försening från Köpenhamn, och ett försenat bagage samt alla köer i Customs och security. Nej, när jag hade fått mitt bagage så hade redan mitt plan lyft, och efter det var det som sagt nya köer. Nu sitter jag vid gaten till kvälls/natt flighten till Orlando, och hoppas på att min skjuts orkar ta sig till flygplatsen för att hämta mig i natt. Ibland undrar man om det finns någon som helst planering kring effektivitet och smidighet på flygplatser.
Jag har ingen riktig koll på vad klockan är hemma i Sverige, men det borde väl vara sex timmar senare än här. Min dator är fortfarande inställd på Daytona tid, och mig veteligen skiljer sig inte det från Toronto..så jag gissar att det nu är rätt så sent/tidigt där hemma, rättare sagt runt halv två?!. Jag kunde i vanlig ordning inte sova igår natt -var väl resfebern som spökade, coh det börjar sätta sina spår. nej jag får nog gå o köpa mig en kaffe till snart.

Toronto verkar (i alla fall från ovan) vara en stor och häftig stad. Många fina byggnader och jag hade inte bangat för att åka hit snart igen. Pratade dessutom precis med en killkompis som har gått och förlovat sig med en tjej just från Toronto, så om det inte blir för annan anledning så blir det kanske bröllop inom kort. Ja vem vet..
Nej, nu ska jag återgå till min bok.
toronto torinto!!
Jag har ingen riktig koll på vad klockan är hemma i Sverige, men det borde väl vara sex timmar senare än här. Min dator är fortfarande inställd på Daytona tid, och mig veteligen skiljer sig inte det från Toronto..så jag gissar att det nu är rätt så sent/tidigt där hemma, rättare sagt runt halv två?!. Jag kunde i vanlig ordning inte sova igår natt -var väl resfebern som spökade, coh det börjar sätta sina spår. nej jag får nog gå o köpa mig en kaffe till snart.
Toronto verkar (i alla fall från ovan) vara en stor och häftig stad. Många fina byggnader och jag hade inte bangat för att åka hit snart igen. Pratade dessutom precis med en killkompis som har gått och förlovat sig med en tjej just från Toronto, så om det inte blir för annan anledning så blir det kanske bröllop inom kort. Ja vem vet..
Nej, nu ska jag återgå till min bok.
toronto torinto!!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)








